we are who we are

Igår öppnade jag ett mail som gjorde mig så glad.
Jag har fått min ersättning, eller de har satt in
men jag hoppas på att pengarna då ramlar in imorgon
eller till på onsdag i allafall. nu ska jag flytta snaaaaart.
köpa kudde täcke lakan och köksgrejer så kan jag sova
på soffan tills sängen kommer vilket borde bli snart de med.
Nu är det exakt 6 veckor sedan som jag stod utanför mitt
hus med mina väskor och alla mina grannar och kollade på
hur brandmännen stod vid mitt fönster och släckte elden.
och jag hade inte en aning om någonting, vad som skulle hända
vad jag skulle ta mig till eller ta vägen. Ingenting.
Kände mig så ensam, liten och panikslagen.
Tiden har gått fort, min lägenhet blir inte klar på mycket länge
hur länge vet jag inte.
Men nu har jag en lägenhet i huset bredvid mitt, på mitt kungsholmen.
Det kommer bli så skönt att komma bort från den här lägenheten.
Skaffa egna möbler och bygga upp ett hem igen.
och kläder och skor är väldigt efterlängtat. de kläder jag har nu är
rätt slitna, enda skorna jag har som jag inte blir blöt om fötterna
av i det här vädret är gummistövlar. de är snygga, men vill ha andra med.

och helgen, den blev bra. hade kul och trevligt i fredags blev inte så lugnt
som jag hade tänkt mig. och igår,
javisst var jag bakis men städningen gick ändå bra. värt pengarna.
sedan fick jag åka hem och krypa ner med per resten av kvällen.
Godnatt på er.

skäggig kille

Kommentarer
Postat av: Annelie

Det låter jobbigt med brand :/ Vad var det som hände? Skönt att du ska få ersättning och ett nytt ställe att bo på!



Hoppas du får en mysig tisdagskväll! :)

2010-11-16 @ 14:20:19
URL: http://cherrytreelane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0