just a riddle in the sky

Det är något över den här dagen som inte varit bra för en sekund. Jag vaknade på fel sida som man så fint brukar kalla det. Och den fortsatte dåligt. Jag var nere. Sedan kommer det en doft som får mig att vackla ännu lite till. Och kände mig nästan yr resten av dagen.
Det är läskigt hur en doft kan få en att må, få en att minnas, hur man kan slängas tillbaka. Jag har nog inte förrän nu när jag ska sova kommit på vad den slängde mig tillbaka till. Jag kände mig så liten igen, liten, sårbar, värdelös, som att min lycka bara är till låns för ett tag. Jag börjar tänka ner mig själv i saker som kan hända och ske, saker som kan hända igen och kan krossa mig igen. Som för att få mig själv att må riktigt dåligt.
Doften slängde mig tillbaka till en tid jag bara vill glömma, eller iallafall släppa och på något vis acceptera. Men inte riktigt kan. En tid jag kände mig just liten, världelös, ensamast i världen och totalt bortvald. Trots att jag inte blev bortvald. Egentligen slutade det tvärtom. Men det bränner som tusen eldar inom mig då jag känner mig liten igen. Vill lära mig att även då bara se det som en tid att komma till insikt med vad som var rätt. För det är precis vad det egentligen var. Något som behövdes. Men inte för mig.
Men det är konstigt då jag straffar mig själv på de vis jag gjorde idag, när jag EGENTLIGEN inte är rädd för det. När jag EGENTLIGEN inte alls tror att något mer kommer hända. Jag känner mig egentligen trygg, och mycket mycket älskad.

Såhär nu när jag skrivit klart känner jag att jag känner mig lugnare, tryggare och det mycket. Hur ont det än kan göra för någon minut just då man slängs tillbaka och är liten igen. Men jag tror faktiskt att det har svalnat mycket och att jag känner mig trygg gör det lättare.
Fy Linnea, sluttjatat. Men det var skönt att skriva.

Att släppa en rädsla är lite som att blunda och ramla baklänges utan att veta om jag har någon som tar emot mig då jag faller bakåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0