Det fanns stunder som hon visste hur allt skulle va.

Allt är inflyttat i lägenheten, bara väntar på att jag ska komma dit och ställa i ordning allt på sin plats. Men jag strejkade från flytten i helgen och följde med mamma pappa och Per hem till Hassela i fredags, och eftersom jag är ledig idag också så är jag fortfarande kvar. Jag ska ta tag i det ikväll, sen får jag slita ut mig med det efter jobbet i veckan.
I lördags åkte jag Per Rickard och Lovisa på julmarknad på Erskmats, det var mysigt.  Sedan var jag och Per barnvakt på ungdomscafé. Men den enda unge som kom för att vaktas var Emma och det är ju inte bara de heller! Och helt plötsligt på lördagskvällen efter "slitet" som barnvakt kom mamma och pappa med en bil som tydligen är min. Inte helt fel. Jäkla rolig överraskning, som Per också har lyckats hålla tyst om hela veckan.
Så därför kan jag ta bilen hem till sundsvall när jag vill! De känns förjävla bra.
Men Per jobbar till två idag och jag har glömt bort hur man gör ingenting, blir uttråkad till tusen. Så jag har städat. Asroligt. Kanske inte.. men det behövdes. 
Känns lite konstigt att jag kan säga "hem" till tre olika platser just nu. Mamma och pappa är ett hem. Här hos Per är ett hem och nu då Sundsvall är det tredje.

Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0