Brand, sot och rök.

kommer hem från den bästa helgen på mycket länge,
kommer upp på kungsholmsgatan och ser att det är
brandbilar, polisbilar och ambulanser och avspärrat runt mitt hus.
vad i helvete, sen ser jag att de har hissat upp stegen och att de
står med slangen och alla brandmän står metern från min lägenhet.
från mitt fönster.
När vi äntligen efter lång väntan får komma in i huset och jag öppnar min lägenhet
möts jag av ett enormt rökmoln, bara att konstatera. min lägenhet går inte
att bo i. en brandman fick ta på sig mask och gå in för att öppna mina fönster.
efter en timme gick det att i alla fall gå in. jag och en försäkringskille såg klart
att det är för rökigt, luktar vidrigt mycket och sot överallt, så behöver sanera
min kära lägenhet och förmodligen nytt av det mesta om inte allt.
Tur att jag har snälla grannar. Underbart.
Är i alla fall glad för att inte min lägenhet också började brinna. Eftersom den
var så pass nära branden.
Har fortfarande ont i ögonen sen den lilla stund jag var inne där.
Godnatt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7892178.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0