natten är ung och jag ligger vaken.

Imorgon börjar min examen.
Jag är trött, helt slut. Jag har läst igenom samma saker tusen gånger om och jag vet inte om något har fastnat eller om jag bara gjort det rörigare för mig. All anatomi, latin, kemi, fysik, dermatologi gör mig tokig. Jag måste klara det. Jag ska klara det. Men tror inte jag kan göra mer nu.
Lägga mig och sova, andas och inte stressa upp mig mer. Inte få panik. Jag har haft panik några gånger den här veckan, och magont. Men nu är jag mest matt. Orkar inte läsa, jag stirrar tomt på papprena.
Och hela lägenheten luktar klorin efter min kur på mina skolkläder som jag jobbat på att få ordentligt vita igen. Jag tror jag har lyckats.
Jag ska ta en dusch, kolla igenom iallafall instuderingsfrågorna igen, sedan sova. Som jag ska sova. Tills jag blir väckt av min fulla pojkvän som kommer hem någongång inatt. (har jag räknat med iallafall).
Han har förresten gjort min vecka lite lättare, stöttat mig och fått mig att känna mig lite tryggare även om jag känner mig helt vilsen. Världens finaste är han.

Kan väl kanske skriva om något annat än min examen. Berätta att mina föräldrar och min lillasyster kom ner på besök förra helgen. På fredagen så satt vi på deras hotell och hade det lite trevligt. Och på lördagen gick jag på stan med mamma och Veronica och Per låg hemma och sov.
På eftermiddagen kom även min moster med sin sambo, vi åt ute allihopa. Drack lite vin och gick på teater. "Klungan". Det var mycket roligt, skrattade så vi blev  helt matta och fick ont i huvudet. Man fick liksom inte riktigt tid till att andas. Men det var mysigt.
Det var det. Jag och Per och tryckt in lite mysiga saker också mellan min skola och mitt plugg. Gått längs norr mälarstrand, varit på nationalmuseet och sett Lust och Last utställningen och åkte till Drottningholm idag och gick runt där. Väldigt mysigt. Skönt att pausa lite från mina oändliga högar med papper.

Nu blev det hemskt mycket. Men eftersom jag inte är den som uppdaterar sådär jätte tätt så kan man ju dela upp inlägget och läsa en del i taget..
Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0