Planering och längtan

Jag känner att min förkylning kom lägligt ändå.
Hade den kommit nästa vecka då saker och ting
med nya jobbet kommer börja rulla igång så skulle jag bli väldigt less.
Nu kan jag krya på mig, även om Per vägrar sova med fönstret stängt
så går det iallafall åt rätt håll nu.
Denna förkylning kom i Stockholm och Lovisa fick samma vi måste på
något vis ha smittat varandra i lördags då Rickard och hon kom och
hälsade på mig, hyrde film osv.
Var där och jobbade då i helgen, väldigt delade känslor. Just då var det
skönt att komma bort lite. Men känner mig ändå rätt klar med Stockholm
på något vis tror jag. Har ingen riktig hemma känsla där, jag har bott där
i 1,5 år och de kanske får räcka. Vi får se, jag kanske hamnar där igen.

Men planerna just nu ser ut som så att jobba på mitt fina jobb i Sundsvall,
bli sambo på riktigt och bygga upp ett hem tillsammans.
Jag vill hoppa fram en månad, en och en halv ungefär. Det vore soft.
Nu längtar man bara framåt. Jag vill ha tillbaka rutiner! Å dessa rutiner.
Och jag vill träna! Gå på pass och svettas som aldrig förr.
Jag tror min kropp kände att jag tänkte börja plåga den med träning
nu när jag tog med mig träningsskorna hem så då blev jag sjuk istället.
Får vänta några dagar till då.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0